dinsdag 10 november 2009

hoe betrouwbaar is psychologie echt?

In de vorige post doe ik een harde uitspraak over psychiatrie. Die uitspraak is mede ingegeven door filmpjes op internet. Nu weet ik dat internet een niet al te betrouwbare bron is en gevaarlijk om aan te halen. Toch doe ik hier een citaat om aan te geven dat er ook twijfels zijn.

Ga nu a.u.b. niet denken dat ik tarot wil vergelijken met psychologie. Ik wil alleen een statement maken dat er in de reguliere wetenschap genoeg vragen en vraagtekens zijn die vaak weggewuifd worden door de beoefenaars. En dat terwijl ze wel een bond tegen kwakzalvers hebben opgericht. Terwijl er op het zelfde moment grote vragen zijn hoe gangbare medicijnen op kinderen werken.


citaat:

Tijdens de jaarlijkse bijeenkomst van de American Psychiatric Association (APA) in 2006, werden de volgende twee vragen aan de deelnemers gesteld en op film vastgelegd:

1. BESTAAN ER MEDISCHE OF WETENSCHAPPELIJKE TESTEN VOOR PSYCHIATRISCHE STOORNISSEN?

2. KAN DE PSYCHIATRIE PATIËNTEN GENEZEN?

Na een korte inleiding van Dr. Fred Baughman, hoogleraar psychiatrie Thomas Szasz en Dr. Crase Jackson, zie je hoe diverse psychiaters op de bovenstaande vragen reageerden.


Helaas is dit filmpje op deze website nog niet Nederlands ondertiteld maar wil u dit unieke beeldmateriaal niet onthouden en de beelden spreken voor zich.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten