zaterdag 10 oktober 2009

Te gek voor woorden, maar blijf zelf denken

Veel artikelen en onderwerpen neem ik over van sites, vaak over de alternatieve hulpverlening. Vaker tegen de reguliere hulp verlening. Maar het blijven uitspraken en meningen van anderen. Ik hecht er waarde aan om te vermeldden dat dit individuele meningen zijn die ik leuk vind om te vermeldden citeren of gewoon laten zien. Meestal omdat ik denk dat deze uitspraken/meningen niet vaak voor het voetlicht komen. Belangrijk is om zelf te blijven denken, zelf een eigen oordeel te vormen. Persoonlijk vind ik zowel alternatief als regulier ieder hun eigen zwakke kanten hebben en het is de kunst dat ieder voor zich de eigen sterke en/of zwakke kanten van een systeem ontdekt. En zo een sterke hulpverlening voor jezelf te creëren.

“TE GEK VOOR WOORDEN” is een CD project dat een oud psychiatrisch patiënt gestart ben om de aandacht te vestigen op de waanzin van de psychiatrie. Ik mag mijn zangtalent zelf graag omschrijven als "iets om de open haard mee aan te steken" maar ik heb in zes jaar onderzoek in de beerput die psychiatrie heet, wel genoeg ellende gezien om hem voor altijd te laten branden.

Ruim drie miljoen Nederlanders lopen op dit moment "chemisch vrolijk" te zijn. Ze krijgen pillen (drugs) waartegen het afgelopen twee jaar, drieënzestig internationale waarschuwingen zijn afgegeven vanwege een verhoogd risico op zelfmoord en geweldsuitbarstingen.

Zwangere vrouwen en bejaarden krijgen in Nederland elektroshocks als eerste behandeling bij een depressie. Dit is protocol volgens de Nederlandse Vereniging voor Psychiatrie.

Veel mensen voelen zich (volkomen terecht) volkomen rechteloos na een op opinies berustende psychiatrischediagnose van "ziekte" die wetenschappelijk niet te bewijzen is.

In vier, van deze uit vijf nummers bestaande CD, wordt op een komisch (bedoelde) manier aandacht besteedt aan de puur subjectieve diagnoses van deze beroepsgroep en de belachelijke toestanden die daar uit voortvloeien. Alleen het nummer “Als ik iets zou mogen wensen”, is iets serieuzer van toon.

zie zijn site met nummers die je kan downloaden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten