vrijdag 11 december 2009

De spiegeltjes moeten echt bekeken worden.



Een vrouw belde mij op om te informeren hoe het nou zat met de kaarten. Een vriend van haar zat op een punt in zijn leven dat hij wel een steuntje in de rug gebruiken kon. Na de uitleg kon zij zich vinden in de methodiek en maakte zij een afspraak voor die vriend. Hij kreeg een consult van haar cadeau.
Op de geplande afspraak kwam die vriend en was zeer nieuwsgierig wat hem nu wel niet zou overkomen. Hij was niet bekend met de kaarten en al helemaal niet met de mediator methodiek.

Aan het einde van het consult was hij meer als tevreden en kon, naar eigen zeggen, verder met de situatie. Zoals gebruikelijk een eerste actie opgesteld en we hebben afscheid genomen. Maar niet voordat ij zijn e-mail adres had genoteerd om de kaarten en  steekwoorden door te mailen. Nu heb ik zijn e-mail adres verkeerd genoteerd en de gestuurde mail kwam dus ook  niet aan.
Daarom belde de vriendin mij met de vraag of ik de beloofde mail nog verstuurde.  We raakten een beetje aan de praat en zij vertelde dat het consult zeer goed bevallen was en ze niet wist of het altijd zo was maar hier had ik de juiste dingen gedaan.

Ik heb ter plekke eigenlijk verkeerd gereageerd. Ik had moeten uitleggen dat dit de mediator methodiek IS. Dat de kaarten echt altijd de persoon spiegelen. Alleen deze meneer had het lef om de spiegeltjes ook echt te zien en op zich zelf van toepassing te laten zijn.
DAAROM was hij zo blij, omdat hij naar het antwoord geluisterd heeft. Dat is het enige waar een mediator weinig of geen grip op heeft. Vandaar dat ik het die mevrouw, en natuurlijk ook andere, op deze plek nog een keer wil uitleggen. Zelf heb ik weinig gezegd en toegevoegd. De meneer in kwestie was bereid naar de symbolen en spiegeltjes te kijken. Op meerdere momenten wist hij waar het over ging terwijl ik niet wist welke kant het opging. Hij heeft het gedaan, hij heeft actief gekeken. Ik was echt alleen mediator.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten